forum .

Anime / Blood Lad .

Blood Lad

. sida 1 av 1

#1Postades 5 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Blood Lad

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 5 år sedan
    Älskar mangan och animen verkar inte göra en besviken! Gillar verkligen hur de valt de ljusa, glada färgerna och färglada outlines. Undrar dock hur de hade tänkt få med hela storyn på blott tio avsnitt...?
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • VargenSaphia

En inte-längre-så-ny medlem

Skriv ett Off-topic-svar §
    #3Postades 5 år sedan
    Måste säga att jag efter första anblicken på den kvinnliga huvudkaraktären och openingen var lite tveksam till om jag verkligen skulle vilja se den här animen. Men jag beslöt mig för att idén och den röda tråden verkade tillräckligt intressant för att ge den en chans ändå.

Och nu, efter 5-6 avsitt, så är jag ganska säker på att det var ett bra val. Tänkte att sålänge inte /alla/ tjejer var lika mycket ... hrm... fanservice?... så skulle det kanske gå. Lade märke till att skolflickorna i andra avsnittet inte riktigt hade samma dimensioner som huvudkaraktärerna, och blev då lugnad.
    Jag började ju inte se animen för hur karaktärerna kroppsformer (ahem) såg ut (men jag måste ändå berömma animeringsstilen, ser bra ut änsålänge!).

Jag gillar att det var lite mer fokus på storyn och karaktärna i sig, och att det inte bara hängde upp sig på fanservice.

Gillade handlingen och personerna så mycket att jag till och med har börjat läsa lite av mangan!

Så även om jag inte är ett så stort fan av fanservice, så måste jag ändå ge den en lysande grön tummen upp!
    Redigerades senast 5 år sedan av VargenSaphia
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 5 år sedan
    Det är dessvärre en hel del sexualisering av de kvinnliga karaktärerna, men om man bortser från det tycker jag att den är väldigt rolig och underhållande. Jag läste mangan innan animen började gå och de har gjort ett bra jobb med adaptionen.
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
  • VargenSaphia

#5Postades 5 år sedan
    Håller med båda. Så långt som jag änsålänge har läst in i mangan verkar animen följa den ganska bra.
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
    #6Postades 5 år sedan
    <3 fanservice! ;)

Som serie tycker jag den är helt okej, ej läst mangan så kan inte jämföra med den.
    Gillar humorn i den :D
  • VargenSaphia

#7Postades 5 år sedan
    Varför finns det inte fler bilder på Blood Lad på animecka-sidan?
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
    #8Postades 5 år sedan
    Citerar VargenSaphia
    Varför finns det inte fler bilder på Blood Lad på animecka-sidan?

Antagligen för ingen av admin har sett serien, men har du bilder kan du alltid posta dem i tipsa-tråden så läggs de upp :)
    "I have a father?"
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 5 år sedan
    Citerar wacko

Antagligen för ingen av admin har sett serien, men har du bilder kan du alltid posta dem i tipsa-tråden så läggs de upp :)

Ser den men har inte hunnit lägga upp fler bilder ännu men det kommer! :)
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 5 år sedan
    Jag kan bidra med lite bilder också. Kan fixa det imorgon.

Är det förresten bara jag som är ledsen över att det inte kommer bli fler än tio avsnitt (och en OVA)? Den sålde tydligen inte bra i Japan så en andra säsong lär det inte bli. :/

(Dock kan jag rekommendera mangan.)
  • VargenSaphia

#11Postades 5 år sedan
    Va? Nej D:
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 5 år sedan
    Lade upp lite fler bilder idag :)

Fy sören vad spännande slutet på det tionde avsnittet var. Och det värsta är att fortsättningen på mangan inte kommer förrän i februari nästa år. Jag har hört att det ska komma en OVA i slutet på året någon gång, men någon mer anime blir det förmodligen inte. Väldigt synd, för den är fruktansvärt bra!! Och cliff-hangern gör ju inte saken bättre! >:3
    #13Postades 176 dagar sedan
    Riktigt bra liten serie, synd bara att en andra säsong inte verkar att komma.
Visar 1-13 av 13

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen