• Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 26 dagar sedan
    Anime-hösten är nu igång och de första avsnitten har sänts.

Då det inte är många aktiva numera så tänker jag att ni som är intresserade kan presentera vad ni valt att följa under höst-säsongen och vad ni tycker hittills.

Anime-hösten 2018!

Bild

Sammanställning nedan ifall du inte vet vad som väntar:
    Livecharts.me Fall 2018

Serier som jag följer under hösten 2018:
    Golden Kamuy 2nd Season
    Uppföljning på Golden Kamuy, jag var besviken när första säsongen slutade men som tur var så gick tiden snabbt. Kort handlar serien i stort om en kamp mellan olika grupperingar att först finna guld som stulits och sedan placerats i hemlighet någonstans på ön Hokkaido vilket är en ö långt norrut i Japan. I serien får tittaren även kännedom kring urbefolkning "ainu" som tidigare drivits norrut av Japaner. De har annat språk och kultur. Serien utspelar sig med fiktiv historia en tid tillbaka men med kända historiska karaktärer. Jag har tidigare skrivit ett kort arbete om ainu när jag gick gymnasiet och om diskrimineringen mot dem varför jag tycker att det är väldigt roligt att se att deras kultur fått en plats i anime-serie. Serien är till större delen fokuserad på komedi och action med en del väldigt udda karaktärer.. XD

Fairy Tail 3 (Fairy Tail Final Series)
    Jag har läst mangan och fann anime helt okej till en början. Väljer nu att följa nya serien då jag redan sett de tidigare.

Gaikotsu Shotenin Honda-san
    En serie med kortare avsnitt (cirka 10 min) där vi får insyn i hur det är att arbeta i bokbutiker i Japan med komiska inslag. Författaren till mangan har arbetat i bokbutik vilket framgår senare.

Goblin Slayer
    Såg ett Youtube-klipp av Gigguk angående detta och blev fundersam kring vad uppståndelsen handlade om. Jag gav det ett avsnitt men har bestämt mig att det för min del inte är en serie jag kommer följa utan har övergivit den. Varning om grafiskt våld, rekommenderas inte för yngre!

JoJo no Kimyou na Bouken: Ougon no Kaze
    Jag har inte påbörjat denna ännu då jag har ungefär 10 avsnitt kvar i föregående serie men har sett fram mot denna en längre tid då jag läst en hel del av femte delen i mangan. För den som inte gett sig in i Jojo än så rekommenderar jag att börja med första serien. Jag övergav första serien vid ett tillfälle då jag fann den lite för udda för min smak men var sedan fast när jag gav det ett andra försök. Många anime-serier har genom tiderna gjort korta parodier med referens till Jojo och mangan har i princip legendarisk kulturstatus!

Kaze ga Tsuyoku Fuite Iru / Run with the Wind
    Sportserie med en tvist, ovetandes har gruppen blivit ledda till ett mål! Det jag finner trevligt med serien är att det handlar om universitetsstudenter vilket innebär lite mognare karaktärer och teman. Även roligt att se då det oftast handlar om grundskoleelever eller gymnasieelever i de flesta serier. De första avsnitten har varit både oroande och komiska!

Sword Art Online: Alicization
    Kommer förmodligen att se denna bara för att hålla mig uppdaterad. Men vem vet, den kanske överraskar med att vara ordentligt skriven?

Tensei Shitara Slime Datta Ken / That Time I Got Reincarnated as a Slime
    Blev lite intresserad av denna när jag hörde "tsundere dragon befriended slime". XD Har sett de tre första avsnitten hittills, om du funnit serier som exempelvis Log Horizon som intressant så passar denna även dig. Taget med element från klassiska fantasy och rollspels-spel.
    Redigerades senast 26 dagar sedan av Yaana
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 20 dagar sedan
    Förljer endast JoJo no Kimyou na Bouken: Ougon no Kaze för tillfället och jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd. De lyckas hålla kvaliten och känslan väldigt bra jämfört med tidigare.
    Jag har även hört att vi kommer att hå några underbara fight scenes att se fram emot och det verkar som att animen kommer att lyckas leverera bra på den fronten.
    "To infinity and beyond"
  • gronbanan

Kanske inte ett spöke längre.

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 13 dagar sedan
    Jag kollar på

Irozuku Sekai no Ashita kar - kul tema får se vart de tar det.

Seishun Buta Yarou wa Bunny Girl Senpai no Yume wo Minaii - Lite kärlek behöver vi all i vårt liv, nu återstår bara att se om det blir löjligt.

Tensei Shitara Slime Datta Ken
    Har läst mangan, vet att jag tyckte om den och vill se vad det gör med serien.

Tsurune - en svart häst, känns som free men utan homo vibbar. får se vart den går.

Goblin Slayer - för censurerad. läser mangan och får man all brutalitet så förstår man karakrärerna bättre.

Sword Art Online - Alicization - Jag personligen gillar den.

Dessa kollar jag på denna gång. Hoppas på det bästa.
    "Time waits for no one" - The Girl Who Leapt Through Time
Visar 1-3 av 3

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen