forum .

Anime / Nabari no Ou .

Nabari no Ou

. sida 2 av 2

• Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #21Postades 1 år sedan
    Ursäkta mig, måste bara fangirlgorma lite osammanhängande.

Såg precis avsnitt 23:
    Gaaah, hur kan de göra sådär! Jag HATAR Hattori! Hoppas han dör en plågsam och mycket snar död... De senaste avsnitten har verkligen inget samband med mangan, men hur kan de bara med att skriva in att Spoiler: döda min favoritkaraktär sådär. :(
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #22Postades 1 år sedan
    Nån som vet när animens stiry börjar skilja sig från mangan, ifall man inte vill läsa allt från början liksom ;)
    Asocial och pratglad
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #23Postades 1 år sedan
    Jag skulle nog rekommendera att du börjar läsa efter skol-arcen, från och med kapitel 39, det är då det börjar skilja sig med mer än bara detaljer (även om detaljerna är rätt rejäla de också ibland). Det är lite luddigt dock, det kommer scener du känner igen från animen, men det är omkastat och satt i andra sammanhang. Eller, om du som jag gillar Koichi och Shijima kan det vara bra att skumma igenom slutet på kapitel 38 också, eftersom det är ett samtal mellan dem som av någon anledning skippades i animen (vad jag minns).
    Sen så har kapitlen översatts i grymt konstig ordning, så kapitel 45 finns inte än som annat än raw än, bara så att du vet. :)
    Redigerades senast 1 år sedan av Firiel
    #24Postades 1 år sedan
    *återupplivar tråd*

Bara en fråga: Hur är Nabari-animen jämfört med mangan? Jag upptäckte den här serien för några månader sedan och har läst upp till kap 54, men har inte sett animen än. Har hört att de ändrade en hel del i slutet, men var det "acceptabla" ändringar, eller kommer man ogilla dem om man är en av de som älskar mangan?

Citerar Firiel
    Gaaah, hur kan de göra sådär! Jag HATAR Hattori! Hoppas han dör en plågsam och mycket snar död... De senaste avsnitten har verkligen inget samband med mangan, men hur kan de bara med att skriva in att Spoiler: döda min favoritkaraktär sådär. :(

Spoiler: O_O Nu blev jag orolig... Vem dödar de?
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #25Postades 1 år sedan
    Svar till Auri:
    Obs! Stor spoiler för avsnitt 23.Spoiler: De dödar Raikou, de jävlarna.

Jag läser också mangan och tycker att den är mycket bättre än animen... Jag tyckte att slutet var okej, men lite menlöst. Överhuvudtaget var sista delen av animen lite småtråkig. Men okej, förutom det jag spoilermarkerade. Jag har dock sett en hel del inlägg av mangaläsare som verkligen hatar animen på grund av alla ändringar mot slutet, så jag antar att förändringarna inte är acceptabla för de som vill ha sin berättelse "som den ska vara".

Finns det scanlations till kapitel 51-54 förresten, eller läser du "lösa" översättningar eller på japanska? Jag har bara läst fram till och med 51, men inte sett några scans av det...
    Redigerades senast 1 år sedan av Firiel
    #26Postades 1 år sedan
    Citerar Firiel
    Spoiler: : De dödar Raikou, de jävlarna.

Spoiler: ...
    Ok, plötsligt är jag inte alls lika ivrig att se animen. Av alla tänkbara ändringar de kunde göra, varför just det? Jag älskar Miharu, Yoite och flera av de andra karaktärerna också, men Raikou och Gau är mina favoriter. Och både Gau och Raimei skulle bli helt förstörda om han dog, så.... nej... bara nej. ;_;

Hm, ja, jag har också hört att många ogillar animen, men det verkar som att vissa tyckte den var bra också, så jag visste inte riktigt vad jag skulle tro... kanske skulle jag ta och kolla upp de första delarna, bara för se vad jag tycker. Vet inte om jag ville se den senare delen om det slutar på det viset, dock. Mangan är tillräckligt sorglig.

Citerar Firiel
    Finns det scanlations till kapitel 51-54 förresten, eller läser du "lösa" översättningar eller på japanska? Jag har bara läst fram till och med 51, men inte sett några scans av det...

Det finns bra scanlations till kap 52 och 54; och även en till 53, fast där är kvaliten på bilderna sämre (det finns japanska HQ scans, dock). När det gäller kap 51 tror jag inte att det finns någon scanlation än, men jag är inte säker. Har bara läst kapitlet som lös översättning + LQ japanska scans. Vet inte om det är ok att posta länkar till scanlations här, men säg till om du vill ha dem så kanske jag kan posta dem som off topic eller ngt. :X
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #27Postades 1 år sedan
    Citerar Auri
    kanske skulle jag ta och kolla upp de första delarna, bara för se vad jag tycker. Vet inte om jag ville se den senare delen om det slutar på det viset, dock.

Jag tyckte mycket om den i början, då är den rätt trogen mangan också. I den senare delen skiljer den sig dock HELT. Slutet är fullständigt oförenligt med mangan och de har hittat på egna motiv åt Hattori osv.
    #28Postades 1 år sedan
    Citerar Firiel
    Jag tyckte mycket om den i början, då är den rätt trogen mangan också.

Ja, jag har sett de första delarna nu, och hittills verkar den följa mangan ganska bra. Blev positivt överraskad av animeringen och karaktärsdesignen också, allting är väldigt fint att titta på. Sedan är det ju alltid kul att se allting i färg, och höra de olika personernas röster. :) Tror dock inte att jag kommer att följa animen ända fram till slutet; jag vill inte se det som du skrev här ovanför hända...
    Redigerades senast 1 år sedan av Auri
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #29Postades 1 år sedan
    Well, det verkar som att de flesta som inte gillar den här är de som har läst mangan...

Tror ni att jag, som inte har läst mangan, skulle tycka att själva anime storyn skulle vara bra?

De flesta verkar ju inte gilla den för att de läser mangan som anses bättre. Men jag har just nu inte tid eller ork att läsa den. Så jag tänkte att man kanske skulle titta in den här eftersom jag har en... bekant... som tycker att det här är hennes favoritserie.

Sen vill jag också fråga om den är sorglig?

Har bara skummat igenom komentarerna och jag är inte säker men jag tror någon skrev något om det eller nått :P
    Det måste jag bara repetera: någon skrev något om det eller nått

Två frågor jag hoppas att ni kan svara på ^^,
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
    #30Postades 1 år sedan
    Citerar BouBrokeMyHeart
    Tror ni att jag, som inte har läst mangan, skulle tycka att själva anime storyn skulle vara bra?

Jag har inte läst mangan (men har planer på att köpa den sen) och jag tyckte den var riktigt bra. Den tappade lite i slutet och det var väl då den avvek sig ifrån mangan antar jag. Men dugligt slut i alla fall.

Mjo, den är lite sorglig.

Den är helt klart sevärd =)
    "I have a father?"
    #31Postades 1 år sedan
    Citerar BouBrokeMyHeart

Jag skulle ha nog ha tyckt att animen var ganska bra om inte jag hade läst mangan först. Och den är ganska bra fram tills att den börjar avvika från mangan. Det var mest slutet som jag inte gillade, och vad de gjorde med vissa karaktärer. Ge den en chans om du är intresserad; den är absolut sevärd. :)

Och som wacko sade, den är ganska sorglig, i alla fall fram emot slutet. Å andra sidan finns det en hel del humor i den också.
  • BouBrokeMyHeart

Skriv ett Off-topic-svar
    #32Postades 1 år sedan
    Tackar till er wacko och Auri!
    Tänker titta på den men just nu har jag typ 15 stycken jag tittar på samtidigt så den får vänta lite. Men jag är helt tänd på den här nu så jag får väl titta klart på de serier som redan är avslutade så jag kan titta på den här, men de pågående kan jag ju då tyvärr inte göra något åt ;P
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #33Postades 1 år sedan
    Jag förstår er som har läst mangan och är missnöjda av slutet, det brukar alltid bli så med anime som man älskar mangan till. Men från mitt perspektiv, för mig som inte har läst mangan (fast som ska läsa slutet för att se hur annorlunda det blir) skulle jag väldigt gärna dela min uppfattning av serien.

Nabari no Ou är en fängslade anime. Den kopplar två olika världar tillsammans. En värld där ninjornas hemligheter existerar och den vanliga världen. Det är inte ofta man hittar en sån här ninja serie med den biten i sin handling. Just bara med den biten blir det väldigt originellt. Det handlar om dagens samhälle och den kopplar tillsammans med en liten förbjuden vänskap del också vilket skapar dramat. Det blir djupt och intressant för varje avsnitt.
    Men alla ninja-serier måste ändå ha kvar sin lilla typiska handling; familjefejder, en utvald person, en magisk kraft och lusten av makt. Finns alltid i ninja-serie och det lär alltid förbli. Men det är inte så negativt....

Animationen är också väldigt uppskattad. Bakgrunderna är fantastiska om jag ska vara ärlig, det är nästan att man går in i en tavla. Musiken är dock tegelstenen, Jag får gås hud av hur fantastiskt det är och att de använder symfoni musik! Få anime tar den möjligheten, och se hur bra det skapar spänning och mystik!
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #34Postades 1 år sedan
    ignorera detta inlägg <.<
    Redigerades senast 1 år sedan av VerChe
  • BouBrokeMyHeart

Skriv ett Off-topic-svar
    #35Postades 1 år sedan
    Nu har jag tittat klart på den då...

Jag gillade hela serien starkt rakt igenom men slutet var svagt och inte det mest passande. Det kändes som att allt bara tog slut. Allt vart löst fort och sen var de där, blah di da... Trodde att det skulle vara en aning mörkare serie, tror faktiskt jag skulle gillat den mer då också... Allt verkar sluta på ... för det är väl så man kan beskriva slutet ...

Tyckte inte att det vart så sorgligt. Det var väntat och alla var bara så go-live-happy avslappnade att det inte vart sorgligt :P Men jag säger igen att slutet inte kändes komplett.
    #36Postades 1 år sedan
    Citerar BouBrokeMyHeart
    Tyckte inte att det vart så sorgligt. Det var väntat och alla var bara så go-live-happy avslappnade att det inte vart sorgligt :P Men jag säger igen att slutet inte kändes komplett.

Håller med om att slutet inte kändes komplett, fast så blir det väl ofta med serier som slutar medan mangan fortfarande är pågående. Det beror som sagt antagligen ganska mycket på om man läst mangan innan eller inte, men själv tyckte jag att animens slut bara blev platt och urvattnat i jämförelse med vad som händer i mangan (allting är mycket mera gripande där, och sorgligare också... och det är fortfarande en massa frågor som man inte fått svar på helt och hållet än). Plus att jag verkligen avskyr att de Spoiler: dödade Raikou i animen, det kan jag aldrig förlåta. >:[
    #37Postades 1 år sedan
    Såg klart tidigare inatt.

Tyckte inte den var något att hänga i granen.
    Började bra och fick mig att garva ett par gånger :D, samt att jag gillade fightscenerna.

När det gällde drama bitarna och det mer seriösa delarna så kändes det inte gripande alls och allt "Yoite the emo" blev så väldigt uttråkande så fort att man nästan ville skippa ett eller 2 avsnitt för att slippa det.

Den dög som underhållning och anime, men inget man lär se igen.
    Mix the fuck out them, and what do you get?
    PENIS!
Visar 21-37 av 37

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen