#21Postades 9 år sedan
    -__-
    kan inte Kyon bara gå fram till haruhi och säga Ai raabu yuu. Så att endless eight slutar vara endless..
    ゆめやない
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #22Postades 9 år sedan
    Man kan inte göra annat än att luta sig bakåt och hoppas på att det är ett överentusiastiskt skämt och att vi tittare får nån sorts belöning för att ha tagit oss igenom all denna repetition (förhoppningsvis i form av fler avsnitt än väntat).

För övrigt så råkade jag på grund av ett tekniskt missöde se på det senaste avsnittet med dubbla audio tracks, vilket gjorde att allt repeterades med ett 5 sekunders delay.

Det var awesome.

Jag rekommenderar alla att försöka fixa till det på det viset, det ger en extra dimension till deja vu känslan. ;]
    Alla har vi en alv innerst inne
  • Rutoro

Chibiness-sama desu

Skriv ett Off-topic-svar
    #24Postades 9 år sedan
    MAKE IT STOOOOOP!!! ;__;

Jag blev irriterad efter bara den tredje gången, nu vet jag inte hur många gånger jag sett det fem? sex?
    Dessutom så går det ett rykte om att avsnitten kommer att fortsätta ända fram tills den riktiga Augusti 31, jag hoppas verkligen att det inte är sant(fast det tror jag i och för sig inte heller, det vore helt galet av skaparna D:). Anledningen till att jag störs så mycket på det här är för att jag älskar Haruhi-serien D: och det känns som om desto fler avsnitt som används på det här kapitlet desto mindre avsnitt blir det över till resten av säsongen där dem skulle kunna få in fler historier.
    http://rutoro.deviantart.com/
    Meow! >w<
    #25Postades 9 år sedan
    Jag är nog troligtvis en av få som faktiskt inte blir lika störd på endless eight arcet som flesta andra har blivit. Visst, det har varit samma röda tråd igenom de fyra senaste avsnitten, men jag tycker ändå att det har varit lika roligt igenom alla avsnitten.
    Jag tycker att Kyoanimation visar ändå sin förmåga av att göra fantastisk animation sin och fortsätta leverera på nytt, vilket visar verkligen på deras höga kvalité. Men det jag älskar främst som upprepas hela tiden är att höra Koizumi säga "I Love You", XD.

Men visst, det blir ändå en aning störande eftersom att det är samma rutin som pågår om och om igen, men det är ju inte riktigt det som är poängen. Poängen är att de är fast i sin upprepande tid och vi får plågas lika mycket som karaktärerna plågas, och det lyckas ju Kyonanimation få fram. Nu kan det väl också vara så att jag är alldeles för positiv kring allt det hela med Suzumiya Haruhi, men jag älskar serien, som jag vet många andra göra. Men jag stör mig faktiskt inte på hela det här fenomenet/arcet som de flesta andra gör, vilket är överraskande. Men jag måste själv erkänna att jag vill ju själv att det inte ska fortsätta länge till med all upprepande. Fast jag förvånar faktiskt mig själv att jag har ännu inte blivit störd på det : D
    Redigerades senast 9 år sedan av VerChe
    #26Postades 9 år sedan
    OMG Koizumi! Why the speedos. xD D:
    Och jag är lika störd som alla andra. Förutom VerChe. För hon var inte lika störd som alla andra. Det är dock lite kul att se den upptrappande deja vu känslan och de olika sätten de har skilldrat den på filmiskt.

EDIT: Om det Ruto sa. Jag tror inte att de kommer fortsätta tills 31 augusti för då borde de väll endå ha börjat den 17de. Right? :<
    Redigerades senast 9 år sedan av Meerkat
    Asocial och pratglad
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #27Postades 9 år sedan
    Citerar Meerkat
    EDIT: Om det Ruto sa. Jag tror inte att de kommer fortsätta tills 31 augusti för då borde de väll endå ha börjat den 17de. Right? :<

xD good one!

Men det är sant, jag blir inte så störd på det... Jag lär bli det om det fortsätter i en hel månad till, men jag är inte irriterad som sagt ^^
    Men koizumi i speedos... Ja... det är en syn... som är bortom mina ord!
    #28Postades 9 år sedan
    Citerar VerChe
    Jag är nog troligtvis en av få som faktiskt inte blir lika störd på endless eight arcet som flesta andra har blivit.

Inte jag heller, men jag tycker att det är lite onödigt att KyoAni gör så här. Men när jag tittar på det så tittar jag på det som jag gör med Lucky Star. Jag är inte helt uppmärksam om vad som händer ochag gör nåt annat medan jag tittar tills slutet för att veta om endless eight ska sluta för en gång skull.
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #29Postades 9 år sedan
    Jag tycker de borde tänka lite outside the box.
    T.ex. Tänk om Haruhi gillar sommaren så mycket så att hon loopar tiden snarare än att hon är missnöjd? och att det de borde göra är att vara taskiga! x]
    En annan plan är ju att vara taskiga mot henne så att hon blir ledsen och råkar skapa lite closed space som de kan gömma sig i under den tiden som resten av världen skulle resetas under. Värt ett försök eller hur?
    Asocial och pratglad
    #30Postades 9 år sedan
    Jag gillade det senaste avsnittet, det hade sköna deja vu effekter (som upprepningarna) och var riktigt roligt här och där. Kyons sömnpositioner fick mig att skratta högt. x]

Mot slutet såg det även ut som om de lade till 3D effekter för att göra det ännu ballare, jag kontrollerade dock med mina 3D glasögon (som jag händelsevis har liggandes precis framflr datorn) och upptäckte att så inte var fallet. Fin effekt anyways.

Om jag inte har tappat räkningen så borde nästa avsnitt vara det 8:e, right? Då kanske man äntligen får slut på upprepningen. (Och typiskt nog så måste det vara det avsnittet som jag kommer missa, attans).
    Alla har vi en alv innerst inne
    #31Postades 9 år sedan
    Tycker man att det här är bra så har man nog fanboyat bort allt vett ur skallen. ;P
    #32Postades 9 år sedan
    jag börjar bli lite irriterad på att det fortfarande repeterar sig efter 8 avsnitt, det känns som att kolla samma avsnitt om och om igen
    "吸血鬼王女" IM TOTALY CRAZZZZZY "吸血鬼王女"
    (ibland)
    #33Postades 9 år sedan
    nu börjar jag bli riktigt le på Endless Eight , snart måste dom ju komma ur den förbaskade loopen.
    Redigerades senast 9 år sedan av robotwo
    Who we ARE is but a stepping-stone to who we CAN become.
    #34Postades 9 år sedan
    Förmodligen ett avsnitt till, eftersom det här var 7:e i Endless Arc. Eftersom de redan haft den uppe i 6 veckor gör en vecka mer eller mindre inte så stor roll egentligen.
    Le délicieux sourire de toi.
    #35Postades 9 år sedan
    Det verkar som att endless eight kommer att sluta i nästa avsnitt efter som det är avsnitt 8 (Endless EIGHT). Om man inte räknar avsnitt 1.
    Redigerades senast 9 år sedan av xoxMANIMExox
    #36Postades 9 år sedan
    www.gogoanime.com/the-melancholy-of-haruhi-suzumiya-season-2-episode-9 TT-TT
    Redigerades senast 9 år sedan av xoxMANIMExox
    #37Postades 9 år sedan
    Citerar xoxMANIMExox
    www.gogoanime.com/the-melancholy-of-haruhi-suzumiya-season-2-episode-9 TT-TT

Vad menas?

Spoiler: kommer serien fortsätta som vanligt eller har den slutat? DEt verkade nästan som det med eftertexterna utan ed.. bara..
    ゆめやない
    #38Postades 9 år sedan
    Citerar flamexmetal
    Vad menas?

Det får du se själv :X
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #39Postades 9 år sedan
    Är det slut på säsongen nu? D: Avsnittet var awesome och jag kan inte säga att jag hatade endless eight. Det var ganska underhållande egentligen. Men är det här allt? I så fall är jag lite besviken. :/ Det kändes som om man bara fick tre nya avsnitt eller nått...

EDIT: Ah www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=10924 Det verkar som om det ska vara 28 avsnitt. Men de hade bara titles för 19 så jag misstolkade det som att det inte var något mer. + att jag hade läst sånna rykten på en annan sida.... vilken tur. ^^
    Redigerades senast 9 år sedan av Meerkat
    Asocial och pratglad
    #40Postades 9 år sedan
    Citerar Meerkat
    Det verkar som om det ska vara 28 avsnitt. Men de hade bara titles för 19 så jag misstolkade det som att det inte var något mer. + att jag hade läst sånna rykten på en annan sida.... vilken tur. ^^

Fyra av dessa kommer ju dock att vara gamla avsnitt. (Fem om de bestämmer sig för att ta med Someday in the Rain)

Antar att Sigh blir 2 avsnitt och Disappearence blir 3 då? :o
    Redigerades senast 9 år sedan av ArcanaHeart
    Le délicieux sourire de toi.
Visar 21-40 av 69

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen