forum .

Anime / Hikaru no Go .

Hikaru no Go

. sida 1 av 1

#1Postades 3 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Hikaru no Go

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • gilliden

Cthulhu is watching

Skriv ett Off-topic-svar Z
    #2Postades 2 år sedan
    alltså jag vart bara fundersam om det finns fler än 75 avsnitt eller liknande för jag vill se MER :'(
    vadå? Jesus var ju blond och blåögd som alla andra i Nasaret på den tiden..
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 2 år sedan
    Nope, inga fler avsnitt tyvärr. Du får börja spela själv istället! =)
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • gilliden

Cthulhu is watching

Skriv ett Off-topic-svar Z
    #4Postades 2 år sedan
    verkar så..
    vadå? Jesus var ju blond och blåögd som alla andra i Nasaret på den tiden..
    #5Postades 2 år sedan
    Jag skrev tidigare att det inte finns några fler avsnitt av Hikaru no Go-animen, och det var väl visserligen sant, men nyligen upptäckte jag att mangan fortsätter efter adaptionen. Där animen slutar börjar ytterligare en ny story arc i mangan, där karaktärerna deltar i en internationell ungdomsturnering mellan Japan, Kina och Korea.

Är det någon som vill ha mer Hikaru no Go är det alltså bara att börja läsa mangan. Jag har för mig att det var någonstans runt kapitel 145-150 som mangan började skilja sig från adaptionen, så orkar man inte ta sig igenom vad man redan sett i animen kan man börja där. Annars är mangan i min mening betydligt bättre än animen, så det kan trots allt vara värt att läsa igenom hela från början.

Nu efter att ha återupplevt Hikago fick jag dessutom lust att börja spela Go igen, så jag ska försöka ta mig tid att komma igång så snart det blivit lite mer lugnt med alla skoluppgifter... Det råkar inte finnas någon annan som också har lust att ge Go en chans? =)

EDIT: Jag kom förresten på att jag hade fel gällande avsnitten också... Det finns ju ett nyårsspecial från 2004 som handlar om vad som hände precis efter animen, dvs lite om tidigare nämnda internationella turnering som mangan fortsatte med.
    Redigerades senast 2 år sedan av Kamel
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #6Postades 1 år sedan
    Citerar Kamel
    EDIT: Jag kom förresten på att jag hade fel gällande avsnitten också... Det finns ju ett nyårsspecial från 2004 som handlar om vad som hände precis efter animen, dvs lite om tidigare nämnda internationella turnering som mangan fortsatte med.

Det ska till och med finnas två stycken nyårs special, jag har dock endast hittat en av dem.

Jag har sett hela serien och gillar den skarpt, men jag vet inte om jag skulle kunna bli bra på Go <,< Det blir ungefär som med de flesta brädspel, jag orkar hålla på i ca 30 min, sen blir jag ultra aggressiv.
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
    #7Postades 263 dagar sedan
    Kan väl inte säga att Go är det mest spännande brädspelet, men en del taktik krävs ju. Lite smarta moves här och där, men inte fan blev jag klokare på spelet efter att ha sett serien xD
    Jag får allt, ni får resten
    #8Postades 263 dagar sedan
    Haha, nej det är omöjligt att lära sig spela go enbart genom att se på Hikaru no Go. Det gäller att lära sig Go från ruta ett. Därefter, när man lärt sig alla grunder, är det skitkul.

Spelat go i snart 3 år nu och börjar allt mer närma mig till en avancerad nivå.
    Redigerades senast 263 dagar sedan av email
    #9Postades 258 dagar sedan
    Jovisst, go är ju jätteroligt när man väl kan spela. Men det är många som blir avskräckta när de inte är bäst efter att ha läst reglerna och spelat två partier. Tyvärr, för har man väl tagit sig förbi det absoluta nybörjarstadiet så blir spelet riktigt kul.
Visar 1-9 av 9

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen