Jag skrev tidigare att det inte finns några fler avsnitt av Hikaru no Go-animen, och det var väl visserligen sant, men nyligen upptäckte jag att mangan fortsätter efter adaptionen. Där animen slutar börjar ytterligare en ny story arc i mangan, där karaktärerna deltar i en internationell ungdomsturnering mellan Japan, Kina och Korea.
Är det någon som vill ha mer Hikaru no Go är det alltså bara att börja läsa mangan. Jag har för mig att det var någonstans runt kapitel 145-150 som mangan började skilja sig från adaptionen, så orkar man inte ta sig igenom vad man redan sett i animen kan man börja där. Annars är mangan i min mening betydligt bättre än animen, så det kan trots allt vara värt att läsa igenom hela från början.
Nu efter att ha återupplevt Hikago fick jag dessutom lust att börja spela Go igen, så jag ska försöka ta mig tid att komma igång så snart det blivit lite mer lugnt med alla skoluppgifter... Det råkar inte finnas någon annan som också har lust att ge Go en chans? =)
EDIT: Jag kom förresten på att jag hade fel gällande avsnitten också... Det finns ju ett nyårsspecial från 2004 som handlar om vad som hände precis efter animen, dvs lite om tidigare nämnda internationella turnering som mangan fortsatte med.
Redigerades senast 2 år sedan av Kamel