#1Postades 2 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Revolutionary Girl Utena

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 1 år sedan
    Ok, så har man sett Revulutionary Girl Utena, och äntligen förtsått min kompis hype över den serien.
    Jag måste säga att det är något jag längtat efter i animeväg, och jag kan inte sätta fingret på VAD det är som gör den till en utav mina favoritanimer. (Serial Experiments Lain är den andra)

Röstskådespelet enligt mig, sköts utmärkt, specielt i slutavsnitten, då, enligt mig, röstskådespelet är i klass med Shinjis Panikskrik från Neon Genesis Evangelion.

Den första säsongen var.. upprepande, i princip är hela serien upprepande, men ändå inte. Varje avsnitt ger en ny känsla. Tro mig, den första arcen (13 avsnitt) blir så mycket bättre när man sett hela serien. De första 13 avsnitten kan mer ses som en karaktärspresentation när man får reda på VAD alla duelister slåss för.

Shojo kakumei Utena (som den så fint heter i orginal) lämnar en med massa tankar, många starka känslor, och framför allt, en känsla av något som kan liknas perfektion i ens känslor. Enligt mig SKA en bra anime lämna kvar Starka känslor och tankar i huvudet på en, för då har animen påverkat en.
    A girl's best friend is a small handgun
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 1 år sedan
    Jag har sett fram emot att se den här rätt länge, och dina ord gör mig inte direkt mindre sugen. :) Laddade hem hela serien i somras, men... jag har så mycket jag tittar på just nu (för att inte tala om annat som måste göras, håhåjaja), så den får vänta lite till...
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Saya

I am a yellow alien (:

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 1 år sedan
    Sett 5 avsnitt, gillar stilen!
    Life is what we make of it
  • Saya

I am a yellow alien (:

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 1 år sedan
    Sett klart den.
    Lämnade mig med en massa frågor och tyckte att slutet var ganska... dåligt. Tyvärr.
    #6Postades 1 år sedan
    Jag tycker slutet är sjukt bra, men det var för att de frågorna som jag antar att du har, har jag lyckats få svar på. :P
    #7Postades 1 år sedan
    Okay, så jag har börjat jobba på serien nu, efter många om och men. Folk har tjatat så fruktansvärt mycket om den här serien, så det kanske är dags nu.

Några preliminära tankar är bl.a. "Fan vad lång den är, hur ska jag orka det här?", "Varför är balkongen så jävla stor?", "Käkade den där apan just en malkula?".

Jag var fruktansvärt avig mot hela grejen det första och andra avsnittet. Värsta dryga tecknarstilen, animationen var rätt B (läs: gammal/många avsnitt) och allt verkade helt urflippat. Men serien känns liksom mysigare och mysigare. Att balkongen är så jävla stor känns inte lika skumt, man kanske kan orka pallra sig igenom 39 avsnitt och en film i alla fall.

Filmen verkar dessutom sjukt lovande. Dot har försökt på något sätt avskräcka mig från den, men argument som "Tjejen är ju egentligen en bil!" gör det bara ännu mer lockande : D
    Kind of lame, yet kind of awesome.
  • Saya

I am a yellow alien (:

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 1 år sedan
    Citerar Woodskull
    "Tjejen är ju egentligen en bil!" gör det bara ännu mer lockande : D

Det där var helt cepat och messed-up-fuckat...
    Filmen var skum... Fast mysig ändå och ANTHY ÄR VÄRSTA SLAMPAN!!
    RIKTIGT skum...
    #9Postades 1 år sedan
    Citerar Woodskull
    Dot har försökt på något sätt avskräcka mig från den, men argument som "Tjejen är ju egentligen en bil!"

Inte avskräcka dig, bara se till att du inte ser filmen före serien, för filmen bli.. kind of förståelig om man sett serien först.

Och ja, filmen är väldigt väldigt väldigt symbolisk, och ja, jag fattade symboliken första gången med varför Utena blev en bil.....
    Fortfarande inte riktigt hajat Nanami-biten, men den kommer väl.
    #10Postades 69 dagar sedan
    Rätt skön blanding av shonen och shojo. Och serien har ett riktigt kick ass soundtrack dessutom!
    Jag får allt, ni får resten
Visar 1-10 av 10

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen