#41Postades 8 år sedan
    Jag kommer från Trollhättan och ska dit^w^ Har bokat biljett nyss! Och min kompis ska med, det blir våran första cosplay konvent!!! Ganska nervöst faktiskt...men jag är så lycklig att det finns en konvent som är så nära^^ Då behöver man inte åka tvärs över Sverige...
    Jag funderar på vem jag ska cosplaya som. Skulle vara kul att crossplaya och komma som Gilbert Nightray eller Cheshire Cat från Pandora Hearts. Men har aldrig sytt ett klädesplagg förut...Är det någon från Trollhättan som vet vart man kan få tag i bra tyg?
    #42Postades 8 år sedan
    Wow en till från trollhättan, jag kommer därifrån ursprungligen och jag kommer spendera min jul och nyår i trollhättan :P ( så om du vill hitta på något så är det bara att höra av sig, min msn finns på min användare :P )

så ontopic, det finns ingen så vitt jag vet i trollhättan, men vänersborg har riktigt bra affärer för det
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #43Postades 8 år sedan
    Hmm...Jag får väl åka dit och kika efter då ;) Men vet ni vilken tid det är bäst för att börja köa utanför? Och hur gör man för att komma in? O_o Jag har ju bokat och så, men hur får de reda på det?
    #44Postades 8 år sedan
    Citerar WolfShadow
    Hmm...Jag får väl åka dit och kika efter då ;) Men vet ni vilken tid det är bäst för att börja köa utanför? Och hur gör man för att komma in? O_o Jag har ju bokat och så, men hur får de reda på det?

om du har bokat och betalat så syns det på din bokning på deras hemsida

jag är inte så jätte förtjust i att börja köa tidigt för att det i Början av Januari så det kommer vara svin KALLT :P

men efter 12 kommer jag iaf
    #45Postades 8 år sedan
    Jag vet nu iallafall vem jag ska klä ut mig till^^ Det blir Oz från Pandora Hearts, alltså crossplay xD Men eftersom jag inte har blont hår så kommer jag att ändra så att kläderna får färgerna mörkröd, vit och svart. Så om ni ser en sådan filur där så vet ni att det är jag ^w^
    #46Postades 8 år sedan
    Till alla som kommer köa utanför kommer jag (caf'e chefen) komma ut/kasta ut mina arbetare för att sälja cafe och varm choklad som du kan dricka och svulla i som gör kylan utanför lite stå imot vänligare =P Ifall vi får tid och kan XD

Det kommer ganska många men jag skulle personligen rekomendera antigen en timme inan öppning eller en timme etfer öppning. Så slipper du köa massor :P
    Redigerades senast 8 år sedan av fujimorikaoru
  • Etzuko

Cosplay Freak och Dreglande Fangirl

Skriv ett Off-topic-svar +
    #47Postades 8 år sedan
    Citerar WolfShadow
    Jag kommer från Trollhättan och ska dit^w^ Har bokat biljett nyss! Och min kompis ska med, det blir våran första cosplay konvent!!! Ganska nervöst faktiskt...men jag är så lycklig att det finns en konvent som är så nära^^ Då behöver man inte åka tvärs över Sverige...

Det är sånt här som gör min dag <3
    Jag är förvånad att vi fått så många anmälningar som vi har fått, trodde kanske en 20-30 personer skulle komma om vi hade tur, nu har vi nästan 100 bokningar :D

I Vänersborg finns tygladan, men de har nästan bara gardintyger och "flummiga" tyger, men Birgits stul vid musikskolan är jättebra! Har köpt tyg till alla mina cosplays där :)
    But...why have no one noticed that I am alive?
    #48Postades 8 år sedan
    Citerar Etzuko
    I Vänersborg finns tygladan, men de har nästan bara gardintyger och "flummiga" tyger, men Birgits stul vid musikskolan är jättebra! Har köpt tyg till alla mina cosplays där :)

Jag var och kollade i tygladan idag!^^ Det fanns ju massa med tyger! Men nästan inget man sökte efter xD Jag behöver ett tyg som liknar Oz Bezarius's (från Pandora Hearts) byxor och så behöver jag även ett par passande skor... Någon som har ett förslag?
    Jag får åka och kolla på det där Birgits, vart ligger det någonstans?
  • Etzuko

#49Postades 8 år sedan
    Läskigt, ett precis likadant tyg sydde jag en lolita klänning av för några år sedan 0_o kolla på birgits, de har massa rutiga saker åxå x3 om du kör förbi arenan, in mot birger sjöberggymnasiet och upp på den "större" vägen så kör du snart förbi musikskolan och en kiosk (pärlans). Om du svänger in på en avtagsväg till höger där och kör nästan tills vägen slutar (delas i två) finns det där på vänster sida.
    #50Postades 8 år sedan
    Hej! Ny här, skapade ett konto bara för att kunna fråga hur jag ska boka biljetter? Jag och min sambo bor här i Vänersborg, och vill båda två gäääärna gå, MEN... vi får inte eran sida att fungera? något som hänt eller är det bara vi som har problem? Finns det något annat sätt att boka biljett på??
  • Etzuko

#51Postades 8 år sedan
    Pga ett strömavbrott i den halvan av staden blev vår server avstängd, och kommer inte att kunna startas förrän på lördag (den 2:e). Det ni kan göra är att skaffa biljetter vid entrén istället. Konventet öppnar kl 14:00 den 3:e^^

Eftersom ni bor i Vänersborg lär ni ju inte behöva sovplats, vilket underlättar en sådan manöver.
    #52Postades 8 år sedan
    Aha, kan ju va därför då =) ingen risk att biljetterna är slut tills dess? jag har tyvärr ingen batsignal som visar när vi kommer =/
  • Etzuko

#53Postades 8 år sedan
    Enkla inträdesbiljetter finns det en hel del kvar, så det ska nog vara lugnt^^
    #54Postades 8 år sedan
    När öppnar det egentligen? Vissa har sagt att de ska komma klockan 12, men när är det bra att börja köa? O_o
  • Etzuko

#55Postades 8 år sedan
    Det öppnar 14:00 ^^
    Redigerades senast 8 år sedan av Etzuko
  • Etzuko

#56Postades 8 år sedan
    OBS!!! Det har fallit över 1 meter snö idag, och ska bli -13 imorgon! Börja INTE köa för tidigt, ni fyser ihjäl! TA PÅ ER KLÄDER FFS!!! D:
Visar 41-56 av 56

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen