forum .

Cosplay och konvent .

UppCon:10

. sida 10 av 19

#181Postades 191 dagar sedan
    Citerar Safety
    Tycker inte 1100 kr för biljett och för hotell inte är allt för dyrt. ;)

Tihi, fast jag har tåg eller buss biljett jag måste beställa också..

Första gången jag går på uppcon, undrar om det blir kul.

ö jo det är dyrt

alla andra konvent kunde man komma förbi med max 800 kr typ

1600kr för ett konvent i sverige är inte billigt
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Etzuko

Cosplay Freak och Dreglande Fangirl

Skriv ett Off-topic-svar +
    #182Postades 190 dagar sedan
    Kamicons 10:s hemsida efterlyses bowser!
    But...why have no one noticed that I am alive?
    #183Postades 190 dagar sedan
    Citerar Etzuko
    Kamicons 10:s hemsida efterlyses bowser!

*host* Det kan jag svara på då jag är Ookamis hemsideansvarig. Vi håller på för fyllt med att lägga upp den. Sen har vi även wall of texts med info som ska upp, men vi räknar på att få upp sidan nästa vecka med all info och hur man anmäler sig!
    Jag får allt, ni får resten
    #184Postades 186 dagar sedan
    Vad tycker ni om bandet Seremedy som ska komma?

10.uppcon.se/events/sort/popular#/event/91

Själv gillar jag låten "distant fucker" lite mer än ideal enemy.
    Den hittas på myspace-sidan ;P
    Redigerades senast 186 dagar sedan av LillyButterfly
    #185Postades 186 dagar sedan
    Citerar LillyButterfly

jag tyckte dom var skit kassa :_(
    #186Postades 185 dagar sedan
    Citerar LillyButterfly

No namers som tror att dom är så jävla next level ._.

Ideal enemy var dålig. Dålig början på låten, den fick en att vilja stänga av bara efter man lyssnat på halva låten.. (vilket jag inte hesiterade att göra, för den var ju kass, så klick) Den andra låten var väl helt okej men inget som jag skulle vilja lyssna på annars.
    Redigerades senast 185 dagar sedan av Safety
    Du tror att jag sover men det gör jag inte.. Jag glider.
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #187Postades 185 dagar sedan
    Citerar LillyButterfly

Lite mer sån musik som jag ville se, lite mer rockigt, men samtidigt hade det ju varit roligare att få dit ett riktigt J-rockband istället för ett svenskt band som försöker göra det.
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #188Postades 185 dagar sedan
    Citerar LillyButterfly

Tycker att de lät okej då jag lyssnade på deras myspace, får se hur bra dom gör det på Uppcon!
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #189Postades 185 dagar sedan
    Biljetterna är slut

Vi har precis stängt biljettköpet till UppCon10. Till alla ni som hann köpa; det här kommer bli ett helt fantastiskt UppCon, och vi längtar efter att få träffa er i April!

Till alla ni som inte hann köpa biljett, så håller vi fortfarande öppet hela Vaksala Torg, med mängder av försäljning, musik och aktiviteter, för alla - helt gratis. Så missa inte att komma förbi ändå, häng med fantastiska människor, och glöm inte att vara ute extra tidigt nästa år.

För dig som desperat vill uppleva UppCon i sin helhet ändå, redan i år, så finns det fortfarande en chans. Vi söker alltid flitiga personer som vill hjälpa till under UppCon. Vi själva tycker att det är precis lika roligt att jobba med UppCon som att besöka evenemanget, men när du inte arbetar har du givetvist all frihet att uppleva evenemanget som en besökare. Som personal får du såklart även komma in gratis, eller med rabatt, beroende på hur mycket du jobbar. Om du är intresserad så hoppa över till loli.uppcon.se och sök direkt.

Vi ses i april!

Detta är vad de har skrivit i nyheter idag ;>

Källa: 10.uppcon.se/news
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #190Postades 183 dagar sedan
    Citerar JontiHagane
    Lite mer sån musik som jag ville se, lite mer rockigt, men samtidigt hade det ju varit roligare att få dit ett riktigt J-rockband istället för ett svenskt band som försöker göra det.

Men de FÖRSÖKER ju verkligen inte vara japaner eller jrock? Tycker knappt att de liknar japaner, trots att det finns likheter. De är ju bara några snygga snubbar med en stil som folk relaterar till japansk musik (men den stilen har ju massa folk.. typ ALLA på konventet?). De verkar ju vara lika influerade och inspirerade av andra stilar också som typ ingen lägger märke till.

Dessutom så känner ju sångaren en massa japanska artister och han har varit med i den japanska tidningen Cure, och de ska spela i japan och ryssland och en massa andra länder runt om i världen, så det är ju minst lika kul att de kommer som om några japaner gör det? Vad spelar det för roll om de kommer från japan eller inte liksom? Det är väll inte det man är ute efter när man lyssnar på ett band? Vart banden KOMMER ifrån?
    De har ju rätt typ av stil för ett asiatkonvent också, så jag fattar inte vad du snackar om när du säger att det skulle vara roligare med japaner? För att de kommer från ett annat land? Folk resonerar så konstigt. Vi borde ju peppa dem istället och se till att vara en bra publik så att de blir glada och känner sig uppskattade! Det är ju sjukt kul med ett bra band från sverige! Det ska uppmuntras!

Och GLÖM INTE att det är vad konvent handlar om också! Gemenskap och intresse inom ett område som alla som befinner sig på konventet delar. Vi ska vara glada och ha kul, inte trasha folk som faktiskt har samma intressen som vi har (japan och dess kultur), bara för att de väljer att uttrycka det på sitt sätt!
    Vissa cosplayar, andra ritar manga. Vissa startar band, och tar influenser av en stil de gillar, vilket nu verkar vara en del jrock. Dessutom gör dom det bra, och överdriver inte, utan har en egen look.

Kom igen nu, människor! Skärpning! Vi ska ju som jag sa, peppa varandra! Eller hur? Det här blir kul! (och de som inte gillar det ändå kan ju låta bli att kolla på Seremedy när de spelar, och göra annat kul istället!)

Jag tycker att de är väldigt bra och duktiga för att ha spelat så kort tid! ^^;
    Favoritanime, plats 1
    #191Postades 183 dagar sedan
    Citerar Tamago
    Och GLÖM INTE att det är vad konvent handlar om också! Gemenskap och intresse inom ett område som alla som befinner sig på konventet delar. Vi ska vara glada och ha kul, inte trasha folk som faktiskt har samma intressen som vi har (japan och dess kultur), bara för att de väljer att uttrycka det på sitt sätt!
    Vissa cosplayar, andra ritar manga. Vissa startar band, och tar influenser av en stil de gillar, vilket nu verkar vara en del jrock. Dessutom gör dom det bra, och överdriver inte, utan har en egen look.

Kom igen nu, människor! Skärpning! Vi ska ju som jag sa, peppa varandra! Eller hur? Det här blir kul! (och de som inte gillar det ändå kan ju låta bli att kolla på Seremedy när de spelar, och göra annat kul istället!)

du har rätt man behöver inte se dom om man inte vill, men alla har rätt till sin egen ÅSIKT! om man tycker att bandet är dåligt eller har en dålig stil så får man ju tycka det , man kan inte tvinga folk att tycka dom är bra om man inte gör det
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #192Postades 183 dagar sedan
    Jag sa inte att de var dåliga eller nåt, det jag skrev kanske togs fel, menade inget illa på nåt sätt. Musiken var rätt bra det jag hörde så det är inget fel alls.
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #193Postades 183 dagar sedan
    Fast ett svenskt band kan turnera typ närsomhelst i Sverige. Hur ofta har man chansen att se ett japanskt band?
    Det kostar ju att ta dem till en annan kontinent, så att passa på när man redan har en massa Japanintresserade på ett ställe är bra. Samma med mangatecknare. Och de får massa utländska gäster på konvent i andra europeiska länder och i USA, men inga till Uppcon. Verkligen synd
    #194Postades 183 dagar sedan
    Citerar DancingMoon
    Det kostar ju att ta dem till en annan kontinent, så att passa på när man redan har en massa Japanintresserade på ett ställe är bra. Samma med mangatecknare. Och de får massa utländska gäster på konvent i andra europeiska länder och i USA, men inga till Uppcon. Verkligen synd

jo nmen det är ju för att sverige har så lite folk som är intresserade av detta och det bor mer folk i andra länder

mer folk = mer pengar
    #195Postades 183 dagar sedan
    USA är ju världens största marknad för i princip allting, så inte konstigt att de drar mer japanska artister osv. Always have, always will be.

Nåja ingen tvingar er att titta/lyssna på de banden som kommer till Uppcon 10, bra va? :D
    Jag får allt, ni får resten
    #196Postades 183 dagar sedan
    Citerar Logos
    Nåja ingen tvingar er att titta/lyssna på de banden som kommer till Uppcon 10, bra va? :D

ja det är bra :P
    #197Postades 182 dagar sedan
    Citerar Bowser
    du har rätt man behöver inte se dom om man inte vill, men alla har rätt till sin egen ÅSIKT! om man tycker att bandet är dåligt eller har en dålig stil så får man ju tycka det , man kan inte tvinga folk att tycka dom är bra om man inte gör det

Det har du rätt i, men dåliga är de ju inte. De kanske bara inte är din stil? Bättre om du uttrycker det så.
    Jag tycker inte att BMTH är bra alls, men de är ju inte DÅLIGA. Jag tycker bara verkligen inte om deras stil.

Men bra eller dåliga, vad man än tycker, så borde man peppa dem eftersom de gör någonting kul och unikt. De är ju inte först att göra vad de gör, men de gör det fullt ut och på ett bra sätt. Det är bara det jag tycker. Man ska inte säga massa skit om några bara för att de gör sin grej, och man själv inte tycker om det.
    Favoritanime, plats 1
    #198Postades 181 dagar sedan
    Glöm inte PeppCon på Lava i Kulturhuset imorgon klockan. 12.00 - 20.00!
    www.facebook.com/event.php?eid=300591933826&index=1

Kommer att vara där hela dagen med en kompis och träffa andra personer, så jag finns där bland folket :D
    #199Postades 180 dagar sedan
    Sådär, PeppCon var awesome! :D
    Var där hela dagen och hade skit roligt, bästa var att efter jag blev hög på socker av en cupcake jag gjort så blev jag väldigt social så hade någon bara kommit upp (som de gjorde) skulle jag pratat en massa :3
    Nu är jag helt pepp på UC och är hur säker som helst att den kommer äga PeppCon då detta var typ ett smakprov av vad jag kommer få uppleva i en hel helg!

Stay Ali var bra de med som man lyssnade på innan man gick hem♥
    (Borde ha stuckit till Magmas fest han hade för personal, ångrar mig lite nu ;_;)
    #200Postades 177 dagar sedan
    Om det vore så att man inte plötsligt kan åka på uppcon? hur gör man då med sin biljett? ;(

Nää men det är så att jag är orolig om jag fick ledigt eller inte för varje gång jag frågar min förman på jobbet så lät hon så jävla bitter och "Får se hur det går men jag lovar ingenting." Sa nästa dag att jag skulle kunna vara ledig bara 2 dagar annars istället för 3 om det vore så att vara ledig 3 dagar kanske blev jobbigt eftersom vi måste hitta en vikarie. För det är ju fredag och lördag det handlar om, söndag är jag ändå ledig. Mår dåligt varje dag när jag jobbar att jag lever i skräck att jag inte får ledigt när jag redan betalat så mycket ;/ har ju för fan 5 dagar kvar av min ledighet som jag sparade ihop i somras -.- MÅSTE JU FÅ VARA LEDIG DÅ TYCKE MAN JU.
    Du tror att jag sover men det gör jag inte.. Jag glider.
Visar 181-200 av 369

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen