Citerar JontiHagane
Lite mer sån musik som jag ville se, lite mer rockigt, men samtidigt hade det ju varit roligare att få dit ett riktigt J-rockband istället för ett svenskt band som försöker göra det.
Men de FÖRSÖKER ju verkligen inte vara japaner eller jrock? Tycker knappt att de liknar japaner, trots att det finns likheter. De är ju bara några snygga snubbar med en stil som folk relaterar till japansk musik (men den stilen har ju massa folk.. typ ALLA på konventet?). De verkar ju vara lika influerade och inspirerade av andra stilar också som typ ingen lägger märke till.
Dessutom så känner ju sångaren en massa japanska artister och han har varit med i den japanska tidningen Cure, och de ska spela i japan och ryssland och en massa andra länder runt om i världen, så det är ju minst lika kul att de kommer som om några japaner gör det? Vad spelar det för roll om de kommer från japan eller inte liksom? Det är väll inte det man är ute efter när man lyssnar på ett band? Vart banden KOMMER ifrån?
De har ju rätt typ av stil för ett asiatkonvent också, så jag fattar inte vad du snackar om när du säger att det skulle vara roligare med japaner? För att de kommer från ett annat land? Folk resonerar så konstigt. Vi borde ju peppa dem istället och se till att vara en bra publik så att de blir glada och känner sig uppskattade! Det är ju sjukt kul med ett bra band från sverige! Det ska uppmuntras!
Och GLÖM INTE att det är vad konvent handlar om också! Gemenskap och intresse inom ett område som alla som befinner sig på konventet delar. Vi ska vara glada och ha kul, inte trasha folk som faktiskt har samma intressen som vi har (japan och dess kultur), bara för att de väljer att uttrycka det på sitt sätt!
Vissa cosplayar, andra ritar manga. Vissa startar band, och tar influenser av en stil de gillar, vilket nu verkar vara en del jrock. Dessutom gör dom det bra, och överdriver inte, utan har en egen look.
Kom igen nu, människor! Skärpning! Vi ska ju som jag sa, peppa varandra! Eller hur? Det här blir kul! (och de som inte gillar det ändå kan ju låta bli att kolla på Seremedy när de spelar, och göra annat kul istället!)
Jag tycker att de är väldigt bra och duktiga för att ha spelat så kort tid! ^^;