#261Postades 162 dagar sedan
    Citerar Logos
    Sure, om Nintendos nästa konsol kommer kicka arslet ur Sony och 360 rent grafiskt så kanske, men det lär knappast ske när Nintendo VET att det inte behövs för att sälja sina konsoler. Och idag finns det ändå massa sidospel som håller god kvalite till i princip alla konsoler, så klaga inte :P

jag klagar så mycket jag vill då i min åsikt där Nintendo hade dom bästa Final Fantasy spelen
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #262Postades 161 dagar sedan
    Citerar Tsukasa-san
    Ny trailer, Internatonal Edition heter den:

Underbart :) Ska köpa det i sommar och låsa in mig :D
    Act like the world ends with you.
    #263Postades 161 dagar sedan
    Citerar Bowser

jag klagar så mycket jag vill då i min åsikt där Nintendo hade dom bästa Final Fantasy spelen

Yeah but that won't change anything.

Inte långt kvar till del XIII nu. Jag är intresserad av hur lång tid det kommer ta, och hur mkt sidosaker det finns att göra. FF XII tyckte jag var alldeles för långt och utpaddat, och så mkt extrasaker att man storknade.
    Jag får allt, ni får resten
    #264Postades 160 dagar sedan
    Citerar Logos
    och hur mkt sidosaker det finns att göra

Bäst att krossa dina förhoppningar redan nu då...

De enda "sidosakerna" man kan göra är förutom själva MainQuest och levla chars, följande; "Skattkistor" finns längs vägen man går(sällsynt gömda). Om fiender är för nära dessa är man tvungen att dräpa de före man får lov att knyta åt sig bytet.

Sen har du "Hunts" som i tretton kallas "Missions" som är rak på sak, hitta monstret och döda det(ett kryss visar vart på kartan). Efter vissa Missions får man material för att uppgradera eller som spelet kallar det - levla upp sina vapen och accessories. Om man endast tänker på att dra igenom MainQuest är man aldrig tvungen att levla upp varken vapen eller accessories dock.

Sen förutom vanliga skattkistor får man ibland stöta på någon nergrävd skatt mens man rider på en Chocobo inom Gran Pulse. Se det som en grovt nedbantad version av Hot&Cold från nian.

Det är allt, om man inte ser Trophies som en "sidosak" dvs. Gör iaf inte jag.

Tog mig 26t att komma till Gran Pulse. Missions startar inte förrän man kommit dit förresten. Finns 64 totalt.
    Tror jag gjort 31-32 stk.

Klarade liret på hela 50t... kortaste FF jag klarat på första rundan som också enkelt kunde ha förkortats med 5t.

Kan man säga sjukt besviken? ;)
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #265Postades 160 dagar sedan
    Sökte igenom mina favoriter och hittade den här gamla godingen. Jag skrattar åt den fortfarande. Det är ett Gamefaqs inlägg som skrevs när FFXIII blev utannonserat till 360, uppläst med gubbröst och sorglig musik. haha, den är kul xD

tiredgamer.ytmnd.com/
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
    #266Postades 147 dagar sedan
    X360 versionen kommer totalt (3 skivor) vara på ca 18GB medan PS3 versionen kommer att vara på ca 38GB. Vad skillnaden blir är osäkert men PS3 versionen kommer antagligen ha skapare och renare mellansekvenser och små grafiska skillnader rent spelmässigt.
    www.sankakucomplex.com/2010/02/24/final-fantasy-xiii-xbox-360-18gb-vs-ps3-38gb/

För ett litet tag sedan blev X360 versionen av spelet piratkopierat. PS3 versionen har än så länge inte råkat ut för det.
    www.sankakucomplex.com/2010/03/03/final-fantasy-xiii-xbox-360-already-leaked-to-pirates/
    Redigerades senast 147 dagar sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #267Postades 145 dagar sedan
    Den största grafikskillnaden syns tydligast i mellansekvenserna:
    img192.imageshack.us/img192/8620/ff13cgcomparison001.jpg

X360 versionen har verkligen hårt komprimerade mellansekvenser.
    Redigerades senast 144 dagar sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #268Postades 139 dagar sedan
    Citerar Tsukasa-san
    Den största grafikskillnaden syns tydligast i mellansekvenserna:
    img192.imageshack.us/img192/8620/ff13cgcomparison001.jpg

X360 versionen har verkligen hårt komprimerade mellansekvenser.

Det är lite tråkigt :( Därför föredrar man PS3 :D
    #269Postades 139 dagar sedan
    www.lensoftruth.com/?p=18555

The truth may be hard for some.
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #270Postades 139 dagar sedan
    *stolt ps3 ägare som slipper youtubekvalite på vissa mellansekvenser*
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #271Postades 137 dagar sedan
    Citerar Logos
    *stolt ps3 ägare som slipper youtubekvalite på vissa mellansekvenser

Usch! Det var verkligen stor skillnad grafiskt! Nähä, det bestämmer saken: Inget X-box här ente! PS3 och Nintendo-Wii får det bli! För komprimerat FF XIII vill jag INTE ha! (Sen vill jag ju komplettera min MGS-samling också! - men det är en annan tråd :P)

Är lite av en samlare (som dock varit korkad och sålt vissa konsoller/spel i forna dagar, som jag ångrar än idag) och det skulle kännas udda att INTE ha FF XIII i min samling. Har ju alla de andra Final Fantasy spelen - utom FF III och FF XI vilket har sina logiska förklaringar.

Edit:
    Jisses - har tittat på de olika jämförelse länkarna, och även om det inte är så stor skillnad (underdrift!) är det ändå tydlig och markant skillnad.
    Redigerades senast 137 dagar sedan av Cherryleaf
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
    #272Postades 137 dagar sedan
    Citerar Cherryleaf
    utom FF III

Ingen DS alltså? DS vore en ide för spela det underbara Final Fantasy A2 som är mitt favoritspel till konsolen. Var min sommar 2008 xD
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

#273Postades 137 dagar sedan
    Citerar Logos
    Ingen DS alltså?

Hehe, nope! Funderat på att skaffa en och det enbart för att kunna lira Chrono Trigger.

Final Fantasy A2? (kikar inte upp ännu vad det är via google, utan frågar först)
    Redigerades senast 137 dagar sedan av Cherryleaf
    #274Postades 137 dagar sedan
    Citerar Cherryleaf

Final Fantasy A2? (kikar inte upp ännu vad det är via google, utan frågar först)

Oj menade Final Fantasy TACTICS A2 xD
    #275Postades 137 dagar sedan
    Citerar Logos
    Oj menade Final Fantasy TACTICS A2 xD

Aha! NU är jag med! Hö hö!

Jamen det är ju ännu en anledning till att skaffa mig ett Nintendo-DS, för jag fullkomligt älskade/älskar FF-tactics som fanns till PS1.

Vet inte hur många gånger jag rundade det FF-tactics, men det rör sig nog om minst 5, 6 gånger i varje fall och alla de gångerna njöt jag. Tyvärr är det ett av de spelen som jag (TYVÄRR!) sålde tillsammans med mitt PS1, för att jag då inte vågade eller ville chippa mitt PS2 - tekniken var då inte så förfinad som den senare blev. Surt smakar sorgen i mina händers saknad till det spelet, men jag har i varje fall haft äran att ha lirat det!.
    #276Postades 132 dagar sedan
    Öh öh Hur tusan ska man spöa Spoiler: Cid Raines?!
    Jag har försökt och försökt och han vill aldrig dö :(
    Spelet är inte direkt kul när det kommer sånna här bossar och han lär inte vara den sista.
    Be optimistic, all the people you hate are eventually going to die =)
    #277Postades 132 dagar sedan
    Spoiler:
    Lightning for back up Medic and Commando or Ravager.
    Hope for Medic and Synergist
    Fang for Sentinel, Commando and Saboteur
    Begin this fight with a normal COM/RAV/COM. Then when you hit a few times,
    change to COM/MED/SAB or MED/SYN/SAB to debuff him. You want to get this
    boss into stagger fast. Keep your HP high, because his attacks can take away
    half your HP. Keep COM/MED/COM or RAV/MED/COM for the most time. Change to
    MED/MED/SEN when you get in trouble.

Själv så ligger jag nu precis i slutet av chapter 11, har klarat bossen där och ska nu börja göra massa missions och grinda :3
    #278Postades 131 dagar sedan
    Evi: Spoiler: Logos strategi går antagligen snabbast, men om du inte bryr dig så mycket om rating i den striden så rekommenderar jag att du använder en sentinel. Challange gör att han enbart attackerar den karaktären, så om du först använder den och sedan blockar med steelguard eller mediguard så bör det inte vara några problem. Det hjälper också om man håller sina karaktärer buffade med protect och shell. Några användbara paradigms är MED/SYN/SAB, MED/COM/SEN och RAV/COM/RAV.

Citerar Logos
    Själv så ligger jag nu precis i slutet av chapter 11, har klarat bossen där och ska nu börja göra massa missions och grinda :3

Jag är i början av chapter 11. Har gjort 15 missions nu, och jag tänkte försöka klara så många som möjligt innan jag börjar gå vidare i storyn igen.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #279Postades 131 dagar sedan
    så nu i morses så klarade jag av FFXIII

fint slut med det kändes som det fattades något
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

#280Postades 131 dagar sedan
    Citerar Bowser
    fint slut med det kändes som det fattades något

... huh!? Redan klarat spelet...?!? Jisses!

Är det så kort och linjärt? *fnys!*
Visar 261-280 av 283

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen