Citerar Logos
och hur mkt sidosaker det finns att göra
Bäst att krossa dina förhoppningar redan nu då...
De enda "sidosakerna" man kan göra är förutom själva MainQuest och levla chars, följande; "Skattkistor" finns längs vägen man går(sällsynt gömda). Om fiender är för nära dessa är man tvungen att dräpa de före man får lov att knyta åt sig bytet.
Sen har du "Hunts" som i tretton kallas "Missions" som är rak på sak, hitta monstret och döda det(ett kryss visar vart på kartan). Efter vissa Missions får man material för att uppgradera eller som spelet kallar det - levla upp sina vapen och accessories. Om man endast tänker på att dra igenom MainQuest är man aldrig tvungen att levla upp varken vapen eller accessories dock.
Sen förutom vanliga skattkistor får man ibland stöta på någon nergrävd skatt mens man rider på en Chocobo inom Gran Pulse. Se det som en grovt nedbantad version av Hot&Cold från nian.
Det är allt, om man inte ser Trophies som en "sidosak" dvs. Gör iaf inte jag.
Tog mig 26t att komma till Gran Pulse. Missions startar inte förrän man kommit dit förresten. Finns 64 totalt.
Tror jag gjort 31-32 stk.
Klarade liret på hela 50t... kortaste FF jag klarat på första rundan som också enkelt kunde ha förkortats med 5t.
Kan man säga sjukt besviken? ;)