forum .

Anime / Special~A .

S.A

. sida 2 av 2

• VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #21Postades 9 år sedan
    Det är inte så att jag har det svårt med olika stilar av animation! Jag älskar när det finns olika typer av rit tekinker och när det är helt och hållet olika stilar med animation!
    Det jag menar när det väl kommer till S.A's animation, så menar jag inte bara på det sättet den är ritad! Jag tänker då mer på själva regin i det hela och andra delar av att skapa en animation! Det är där jag tycker att S.A inte lyckas riktigt! Det handlar liksom om fotot, animation, regin, handling och röstskådespelarna!

Fast jag tycker egentligen att röstskådespelarna är skit bra, åtminstone Jun Fukuyama som pratar Kei och sen Hiro Shimono som pratar Tadashi! de är en av mina favoriter!

Men jag tycker ju att den är underhållande, den är rolig och försöker hela tiden att liva upp handlingen! men den är dock inte på samma nivå som vissa andra serier som lyckas med både animation och humor!
    Redigerades senast 9 år sedan av VerChe
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #22Postades 9 år sedan
    XD d var inte meningen att förarga dig!
    Men jag förstår vad du menar, och d sant, jag håller med om att den inte är så proffsig på flera punkter. Men ja, röstskådespelarna är ju grymma! *tummenUpp!* Fukuyama låter väldigt bekant, vet du vilka andra karaktärer han spelat?? Jag är väldigt säker på att jag har hört den rösten förut (säg inte att d e Tamakis spelare?! o.O). Och Shimono låter inte heller helt främmande... jag är inte så bra på att minnas namn XP
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #23Postades 9 år sedan
    Jag tror inte heller att jag kommer ge den mer än en sjua, men jag tycker inte att den förtjänar all kritik den får heller. Såklart är det inget mästerverk, men folk som läser detta forum kan ju bli helt uppskrämda och få för sig att det är en dålig anime som inte alls förtjänar att ses, och det vore i sanning tragiskt. ;P

Enligt mig så gör humorn -och då särsklit avsnitt 19- hela serien, och även om det inte händer något speciellt så kan det ju vara en så där anime som man ser när man inte har något bättre för sig och bara vill plöja igenom något på måfå. X)

Men nu undrar jag då som (i princip) inte sett OHSHC, är det huvudsakligen samma storyline/plot? Är då Special~A alltså bara en OHSHC-wannabe?
    Finns det någon som läst mangan och kan säga om animen är bra gjord med tanke på utgångsmaterialet?

Yey, mission successful!
    Redigerades senast 9 år sedan av Salte
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #24Postades 9 år sedan
    mm *nickar* det var min tanke oxå :P
    Enligt mig (*ta-daa!*) så ÄR S.A en OHSHC-wannabe!! En bra wannabe kan man säga :P Men jag har varken läst Ouran- eller S.A-mangan heller...

Men har du inte sett OHSHC??!! Gillar du S.A så kommer du ÄLSKA Ouran!! Jag fick abstinensbesvär när jag sett klart den, och så gick jag omkring i sådär 3 veckor och dagdrömde om gänget XP Nej, den e verkligen bra! Och karaktärerna, fastän de e 7, är så framhävda allihop och alla har sina storys och känns liksom lika viktiga för handlingen. I S.A så är Jun-kun och... äh tjejen med rösten vettu... inte viktiga, även om de får lite fler repliker nu i slutet :P Även djur-vännen (nu har jag minnesförlust) som tar hand om de inte så viktig, fastän han ser ut att va nån respekterad person bland dem.
    Redigerades senast 9 år sedan av Satori-chan
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #25Postades 9 år sedan
    Nej, jag håller med er. S.A kan inte mäta sig med Ouran. Dock så är den värd att ses, men man kan ju skippa de meningslösa avsnitten. Har bara sett 17 avsnitt och vissa är... obehagligt roliga, d.v.s. FÖR mkt humor! (...och det är samma skämt om och om och om igen... och igen...)
    せかいをかくめいするちからを
    #26Postades 9 år sedan
    OMG jag såg ep. 22 och det var såååå nära! och previewn till 23 ser spännande ut! ^w^
    せかいをかくめいするちからを
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #27Postades 9 år sedan
    Jaha nu har man sett slutet! Sådär, skönt utflippat som det brukar vara :P
    せかいをかくめいするちからを
    #28Postades 9 år sedan
    Så himla gullig anime detta!
    Satt och hade lite Ouran-abstinensbesvär när jag och Wopsi bestämde oss för att kolla på första avsnittet. Första avnittet satt man ju verkligen bara och kollade på alla jädra likheter mellan Ouran och Special~A men nu när jag kommit en bit in i serien så förstår jag verkligen inte varför många jämför de båda. Ouran är jätte bra på sitt sätt och Special~A är bra på sitt.

Är i alla fall helt kär i Akira och Tadashi de är så himla söta när det håller på och bråkar hela tiden ^^
    Hikari är ju värsta energiknippet, fattar inte hur hon kan vara så posetiv hela tiden även om hon förlorat mot Kei i hela sitt liv. Personligen skulle jag get upp och gått in i en depression för länge sen. Fast det är väl det som gör hennes karaktär och Special~A så himla underbar :D
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #29Postades 9 år sedan
    Avslutade den för någon vecka sen, och den var helt okej ända fram till slutet. Det som lyfte den ibland får man väl ändå säga var humorn, eftersom romanserna inte var något att hurra för så himla mycket. >.>

Men den har som sagt sin speciella charm, och jag gillar endinget väldigt mycket, och ibland var teckningsstilen väldigt fin, så den var helt klart värd tiden! =)

Citerar blackandred
    Fast det är väl det som gör hennes karaktär och Special~A så himla underbar :D

Japp, Hikari är cool. XD Utan henne skulle animen inte vara det den är (duh, I'm so smart...). Gillar hennes inställning starkt, men framförallt gillar jag hennes fan-girls! Jag skulle definitvit varit en av dem. :3

Bästa paret: Ryuu x stor dregglande mastiff <3
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #30Postades 9 år sedan
    jag hoppas de blir en säsong två
    "吸血鬼王女" IM TOTALY CRAZZZZZY "吸血鬼王女"
    (ibland)
    #31Postades 9 år sedan
    Slutet var jätte dåligt tycker jag, ni som läst mangan förstår kanske vad jag menar.
    Det skulle inte varit så mycket begärt att de gjorde efter mangan, eftersom det slutet var 100 gånger bättre, verkligen klockrent ^^, Kändes som att slutet i animen var ihop-stressat och helt offtrack.. men det blir väl så när man läser mangan och hoppas på något annat.
    Men f.ö så var den kanoners :)
    #32Postades 8 år sedan
    Lite ihopstressat kan jag tycka att slutet var. Men det var ändå en härlig anime.
    Drog paralleller med OHCHC även jag, men bara att de var lite lika. Man ska inte jämföra serier med varandra. Speciellt inte med BRA serier XD
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #33Postades 8 år sedan
    Är det bara jag som la märke till hur sjukt smala ben dem har? :)
    Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away.
    #34Postades 8 år sedan
    Citerar Luffy
    Är det bara jag som la märke till hur sjukt smala ben dem har? :)

Verkligen inte! Men de är superlånga också. Det ser väldigt skumt ut men det är väl lite det som ger charmen till karaktärerna, att de inte ser ut som alla andra ^^

Fast alla ser smått förvridna/förvrängda ut...eller?
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #35Postades 8 år sedan
    Tyckte serien var okej i början, men blev allt mer ointressant ju längre den fortskred. Och ibland kändes den kluven, den ville vara komisk men samtidigt dramatisk och jag tyckte inte det kombinerades speciellt bra. Och lite för mkt slapstickhumor...
    Jag får allt, ni får resten
    #36Postades 8 år sedan
    Citerar blackandred
    Det ser väldigt skumt ut men det är väl lite det som ger charmen till karaktärerna, att de inte ser ut som alla andra ^^

Va, det är väl väääldigt vanligt att de ser ut så? :P Som om animevärlden har en sorts Anorexi-mode à la France... :(

Citerar Logos
    Tyckte serien var okej i början, men blev allt mer ointressant ju längre den fortskred. Och ibland kändes den kluven, den ville vara komisk men samtidigt dramatisk och jag tyckte inte det kombinerades speciellt bra

Chigau desu yoo! Xo
    Själv tyckte jag att den gick uppåt tills runt avsnitt 18, och slutet var halvt bra, men med tanke på att OHSHC, som anses mer proffsig, hade - enligt mig - en ännu sämre avslutningsscen, så var den här ganska ok :P
    #37Postades 7 år sedan
    Såg precis klart på animen efter att ha sett 12 avsnitt igår och 12 avsnitt idag!
    Har läst mangan för ett par månader sedan som jag verkligen gillade och animen ligger på samma nivå imo! Var ett tag sedan jag var såhär fast för en anime så att se denna kändes riktigt bra, ville inte att det skulle ta slut även om det måste.

Sen är jag ju ganska känslosam när jag ser på vissa saker Spoiler: så när jag såg slutet på näst sista avsnittet satt jag verkligen och grät över det.

Kärlek♥
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
  • Monki

アンナです。 ww

Skriv ett Off-topic-svar
    #38Postades 7 år sedan
    Sista avsnittet:

Spoiler: Wow! På det sista avsnittet (har denna som julkalender) dom flög typ i luften och kysstes. I anime så finns det verkligen ingen gräns när det gäller kärlek ♥ Love it ^o^
    Redigerades senast 7 år sedan av Monki
    mew
Visar 21-38 av 38

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen